Saturday, October 31, 2009

اعتماد به نفس بعضی از دوستان


همه ما دوستانی داریم که خیلی از اوقات از مقدار اعتماد به نفسی که دارن واقعاً شگفت زده میشویم!
مثلاً کسانی که فکر میکنن که خوش تیپ هستند(ادعای خوش تیپی دارن) ، یا کسانی که فکر میکنن توی کار حرفه ایند و یکسره حریف می طلبند، همچنین کسانی که ادعای رفاقت می کنن و سر بزنگاه ترتیبت رو بد جوری میدن
حالا چند تا مثال ناقابل می زنم که کیفمون هم کوک بشه:
اول اینکه: ما دوستانی داریم با موهای آلا گارسون زد و دماغ سر بالا، کمرهای 30 سانتی و البته لباسهای مارکدار آنچنانی
البته منظور نظرم یک خانم نیست بلکه یه آقایست
:D
دوییم: یه بنده خدایی داریم که چون مطمئنم که شعورش نمی رسه بخواد بیاد همچین جایی و مطلبی در مورد خودش بخونه و بهش برخوره راحتر میشه در موردش صحبت کرد؛ بعد از اینکه یک نفر سرش رو یک میلیارد ریال کلاه گذاشته، در مورد ریسسش که استاد دانشگاه هستش و 20 ساله کار بازرگانی میکنه و کاملاً هم موفق بوده، تصور میکنه تو اولین جلسسه تونسته اون رو از اشتباه در بیاره و راه و چاه را نشونش داده و البته به این قضیه اعتقاد هم داره.
سیم: هروقت گیرش افتادین خودتون میایین و در موردشون برام مینویسین، این هم نمونه اش
توضیح هم نداره

Friday, October 16, 2009

استعدادهای درخشان ما




یکی دو هفته ای می شود که شبکه .ام.بی سی.4 برنامه ای به نام "استعدادهای درخشان آمریکا" که تولید شبکه ان. بی سی. آمریکاست رو باز پخش می کنه. جالب برای من تنها اجرای برنامه یا هدف این برنامه نیست. یعنی فقط نگاه اونا (خیلی از کشورهای خارجی) در کشف استعدادهاشون نیست بلکه تلاشی هست که برای ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در شهرونداشون ایجاد می کنن به نظرم مهمتره، همین مطلب رو تو مسابقات المپیک هم دیدم. من بعضی از مسابقات دو میدانی رو دیدم. می دونین که دو میدانی بسیار گر تنوع دارد، افرادی که از کشورهای مختلف و در رشته های مختلف شرکت کرده بودند برایم جالب بودند مثلاً دخترانی که در مسابقه پرتاب وزنه شرکت کرده بودند به دلیل ماهیت این ورزش خیلی چاق بودند و کسانی که در مسابقات ماراتن شرکت کرده بودند خیلی لاغر و اکثرشون هم زشت بودند! حالا تکلیف این آدم ها در ایران چیه؟! اکثراً گوشه گیر و منزوی میشن، یعنی وقتی معادل اون خانمها رو تو ایران سنجیدم ، دیدم اینها جایی در برنامه ریزی ها ندارند. همین آدمهای زشت تو مسابقه "استعدادهای درخشان آمریکا" دیده می شدند که برای به دست آوردن جایزه یا هرچیزه دیگه ای چه تلاشی کرده اند و تا کجا پیشرفت کرده . و یا آدمهای با اعتماد به نفسی که برای محک زدن خودشون در این مسابقه شرکت کردند و خود را در بوته آزمایش قرار دادند.
فکر می کم توضیح بیشتر هم نیاز نیست...