Wednesday, November 24, 2010

عادل همیشه جذاب

من همیشه از گزارشهای فردوسی پور لذت می برم. گزارشها دقیقاً همون چیزی هستند که میخواهی، بسته به دو تیم داخل زمین مسابقه اما فقط پنجاه تا هفتاد درصد گزارش بازی خود بازیه و باقی حواشی هستند که آدم را جذب می کنه. حواشی داخل زمین ، دور زمین، تماشاچی ها و اطلاعات مربوط به بازی اما خارج از استادیوم. این اطلاعاتی است که عادل خان به جذاب ترین شکل در اختیار تماشاچی می گذارد.
این که چرا اول بازی 1 دقیقه سکوت شده ؟ و یا چرا چهره یک پیرمرد را دوربین ها نشان می دهند؟ عادل این چیزها به همراه متلکها - یی که نگفتنشون تو زمان بازی ما را قللک می دهند- به بهترین شکل به مخاطب می رساند تا یک مسابقه مزخرف در حد لیگ ایران، برای بیننده جذابو تحمل شدنی بشه. این هم نمونه های که عادل از طرف بیننده ها به پول مفت بگیرها گفته و البته حرسشون را درآورده:

1-
«بازی دارد سرد و کسل‌کننده دنبال می‌شود. حداقل آرش برهانی هم در زمین نیست که کمی به جذابیت‌های کار اضافه کند!» در حاشیه بازی استقلال-‌راه‌آهن و با اشاره به توپ خراب کردن‌های آرش که کاملا باب طبع عادل است.

2-
«طی هفته‌های اخیر این ذهنیت به وجود آمده که استقلال با کمک‌داوران به پیروزی می‌رسد.» در همان بازی که به اعتراض گسترده هواداران استقلال و شعارهای آنان از روی سکوها انجامید.

3-
«سپاهان خوب و قابل‌توجه بازی نکرده، البته اگر قابل‌توجه منجر به صدور بیانیه نشود!» درحاشیه پخش قسمت‌هایی از باز سپاهان در برنامه نود و با اشاره به بیانیه سپاهانی‌ها علیه او.

4-
«البته دونگا مدعی نیست که کره‌شمالی رو مثل کف دستش می‌شناسد.» اشاره به ادعای افشین قطبی در حین گزارش بازی برزیل و کره‌شمالی.

5-
«با این بازی خوبی که با‌دامکی انجام می‌دهد، شاید دیگر نیازی به تماس از طرف سازمان نباشد.» اشاره به خروج بادامکی از فهرست پرسپولیسی‌ها در داربی با تماس از سوی سازمان تربیت‌بدنی، در حین گزارش بازی پرسپولیس و مس در لیگ نهم.

6-
«مسلما این توپ گل می‌شد، اگر دایی 5سال جوان‌تر بود.» یکی از ده‌ها متلک فردوسی‌پور به دایی در جام‌جهانی 2006، این‌بار در حین گزارش بازی ایران و آنگولا.

7-
«حالا بایرنی‌ها کاملا بهت‌زده شده‌اند. هیچ‌وقت در طول عمرشان با چنین پدیده‌ای مواجه نشده بودند.» در طول گزارش بازی دوستانه پرسپولیس و بایرن‌مونیخ، با اشاره به اوت‌دستی بلند علی علیزاده.

8-
«اسپانیایی‌ها تصمیم گرفتند در صورت قهرمانی در جام‌جهانی، کشور را یک‌روز تعطیل کنند. احتمالا آن‌ها نمی‌دانند که تعطیل کردن کشور، این‌قدرها کار سختی نیست!» با اشاره طعنه‌‌آمیز به تعطیلات نابهنگام 2روزه کشور در تیرماه‌88، در طول گزارش‌ بازی اسپانیا و هلند.

9-
«این جیمی کار‌اگر انگار اصلا ناف نداره!» اشاره به فیزیک جسمانی مدافع تیم‌ملی انگلستان در جام‌جهانی که با اعتراض‌های فراوانی مواجه شد.

10-
«خداحافظ آقای بد‌لباس.» پایانی بر سریال اشاره‌های عادل به پوشش دونگا، در انتهای مسابقه هلند و برزیل.

No comments: